søndag den 25. august 2013

Rombetæppet UPDATED

Jeg får rigtigt mange spørgsmål angående mit hæklede rombetæppe, så nu tænkte jeg lige at give opskriften og beskrivelsen en opdatering.


Garn: Peruvian Highland Wool fra Yarnfreak i farverne: sort, råhvid og mørk grå melange og No. 1 akryl garn i farven neonkoral
Forbrug: 13 nøgler á 50g af hver farve, i alt 39 nøgler og en rest garn til kanten (gerne i en kontrast farve)
Nål: str. 6
Størrelse: 120x180 cm
Rombe størrelse: 12x21 cm fra spids til spids
Teknikker/masker: Der bruges fastmasker til hele tæppet og ind - og udtagninger. Instruktionsvideo til indtagninger/sammenhækling af to masker og Instruktionsvideo til udtagninger/2 masker i en maske

Antal romber:
Hele sorte: 49
Hele hvide: 50
Hele grå: 40
Halve grå, til siderne: 8
Halve grå, til bund/top:  10
Kvarte grå: 2


Opskrifter (tallet i ( ) angiver, hvor mange m der er på rækken):

Hele romber (49/50/40 stk.):



1. række: 2 lm
2. række: 1 fm i første lm, 1 lm til at vende på
3. række: 2 fm i m, 1 lm til at vende på
4. række: 1 fm, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på
5. række: 1 fm i de næste 2 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (4m)
6. række: 1 fm i de næste 3 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (5m)
7. række: 1 fm i de næste 4 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (6m)
8. række: 1 fm i de næste 5 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (7m)
9. række: 1 fm i de næste 6 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (8m)
10. række: 1 fm i de næste 7 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (9m)
11. række: 1 fm i de næste 8 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (10m)
12. række: 1 fm i de næste 9 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (11m)
13. række: 1 fm i de næste 10 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (12m)
14. række: 1 fm i de næste 11 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (13m)
15. række: 1 fm i de næste 12 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (14m)
16. række: 1 fm i de næste 13 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (15m)
17. række: 1 fm i de næste 14 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (16m)
18. række: 1 fm i de næste 15 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (17m)
19. række: 1 fm i de næste 16 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (18m)
20. række: 1 fm i de næste 17 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (19m)
21. række: 1 fm i de næste 18 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (20m)
22. række: 1 fm i de næste 18 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (19m)
23. række: 1 fm i de næste 17 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (18m)
24. række: 1 fm i de næste 16 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (17m)
25. række: 1 fm i de næste 15 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (16m)
26. række: 1 fm i de næste 14 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (15m)
27. række: 1 fm i de næste 13 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (14m)
28. række: 1 fm i de næste 12 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (13m)
29. række: 1 fm i de næste 11 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (12m)
30. række: 1 fm i de næste 10 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (11m)
31. række: 1 fm i de næste 9 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (10m)
32. række: 1 fm i de næste 8 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (9m)
33. række: 1 fm i de næste 7 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (8m)
34. række: 1 fm i de næste 6 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (7m)
35. række: 1 fm i de næste 5 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (6m)
36. række: 1 fm i de næste 4 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (5m)
37. række: 1 fm i de næste 3 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (4m)
38. række: 1 fm i de næste 2 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (3m)
39. række: 1 fm, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (2m)
40. række: Hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (1m)
41. række: 1fm, bryd garnet og luk af


Sagt mere simpelt: tag 1m ud i slutningen af hver række, indtil du har 20 m, tag herefter 1m ind i slutningen af hver række.

Halve romber, til siderne (8 stk.):

Hækl som hele romber til og med 21. række.

Halve romber, til top/bund (rækker med fed = ud - og indtagningsrækker) (10 stk.): 



1. række: 2 lm
2. række: 1 fm i første lm, 1 lm til at vende på (1m)
3. række: 1 fm i første m, 1 lm til at vende på (1m)
4. række: 2fm i første m, 1 lm til at vende på (2m)
5. række: 1 fm i første m, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (3m)
6. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (3m)
7. række: 1 fm i de næste 2 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (4)
8. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (4m)
9. række: 1 fm i de næste 3 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (5)
10. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (5m)
11. række: 1 fm i de næste 4 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (6)
12. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (6m)
13. række: 1 fm i de næste 5 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (7)
14. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (7m)
15. række: 1 fm i de næste 6 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (8)
16. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (8m)
17. række: 1 fm i de næste 7 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (9)
18. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (9m)
19. række: 1 fm i de næste 8 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (10)
20. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (10m)
21. række: 1 fm i de næste 9 masker, 2 fm i sidste m, 1 lm til at vende på (11)
22. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (11m)
23. række: 1 fm i de næste 9 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (10m)
24. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (10m)
25. række: 1 fm i de næste 8 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (9m)
26. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (9m)
27. række: 1 fm i de næste 7 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (8m)
28. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (8m)
29. række: 1 fm i de næste 6 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (7m)
30. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (7m)
31. række: 1 fm i de næste 5 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (6m)
32. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (6m)
33. række: 1 fm i de næste 4 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (5m)
34. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (5m)
35. række: 1 fm i de næste 3 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (4m)
36. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (4m)
37. række: 1 fm i de næste 2 masker, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (3m)
38. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (3m)
39. række: 1 fm, hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (2m)
40. række: 1 fm i hver maske, 1 lm til at vende på (2m)
41. række: hækl de sidste 2m sammen, 1 lm til at vende på (1m)
42. række: 1 fm, bryd garnet og luk af


Kvarte romber til hjørner (2 stk.):

Hækl som halve romber til top/bund til og med 22. række

Sammensyning:

Når alle romberne er hæklet, syes romberne sammen med noget tyndere gråt garn. Der bruges madrassting til at sy romberne sammen. Jeg stikker ned i de små "bump" der er, og ikke i hullerne.

Kant:

Kanten hækles af fastmasker. Start et vilkårligt sted på en af siderne. Stik i en maske og lav en lm. Herefter hækles 1 fm i hver m på siderne. I top og bund er det lidt en vurderingssag, hvor tit man skal lave en fm. Når du er nået hele vejen rundt, laver du en km i den først fm, bryder garnet og hæfter enden.
_____________________________________________________________________________________________

Det gamle indlæg kan ses her

Tæppet kan også hækles i Tusindfryds Hverdagsuld. Se mere i indlægget her. 

153 kommentarer:

  1. God idé med det opdaterede indlæg.
    Jeg er stadig rigtig glad for mit tæppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænkte det var smart, når jeg stadig dagligt får spørgsmål om, hvordan man laver romberne ;) Jeg er også virkelig glad for mit!

      Slet
    2. hej jeg hedder heidi jeg er fuld gang med at lave et tæppe ligesom din vis jeg laver romberne til 15 masker ville det se pænt ud som man laver til 20 masker

      Slet
  2. Er også meget glad for mit. Og er i gang med et til en ventende veninde, dog i mindre udgave i bomuld til barnevognen. ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt! Jeg har kun lige afprøvet i bomuld, men synes også det bliver super lækkert :)

      Slet
    2. Hej Johanne. Er du evt. nået så langt at du kan dele ud af længde og bredde og antral romber du bruger for at få et passende babytæppe til barnevognen? Vh Christina

      Slet
    3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  3. Er også meget glad for mit. Og er i gang med et til en ventende veninde, dog i mindre udgave i bomuld til barnevognen. ..

    SvarSlet
  4. Hold da op for en beskrivelse, den tager helt pusten fra mig ;-) Men tæppet er bare så flot!!!! (drømme) men en kæmpe mundfuld....ihverttilfælde for mig ;-)
    Rigtig dejlig fredag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tja det er virkelig ikke så svært ;) Men folket ville have en mere uddybende opskrift, og folket får hvad de vil have :D

      Tusind tak! Og i lige måde :)

      Slet
  5. Det er det fedestes tæppe jeg har set OG nu har jeg selv lavet et, mangle liiiige et lille hjørne. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Super fedt! Send gerne billeder eller link :) Er jo nysgerrig og vil gerne se andres rombetæpper

      Slet
  6. Hva er løbelængden på garnet???

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg ikke lige huske på stående fod. Du kan kigge på Yarnfreaks hjemmeside, ved at følge et af linksne.

      Slet
  7. Det er bare super fint, men puhh det lyder svært. Hvor meget tid har du ca brugt? Jeg har kun prøvet at hækle et par enkelte ting. En trøje til min dreng og et tæppe i granny stripes... Tror du dette bliver for kompliceret?;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare OVERHOVEDET ikke svært, dog meget tidskrævende :) Grunden til at opskriften er så detaljeret og lang, er fordi jeg får så mange mails med spørgsmål om, jeg kan lave en mere detaljeret opskrift. Det eneste man skal gøre er bare at tage ud i den ene side, indtil man har 20masker og så tage ind i hver side. Det er ikke for kompliceret, og når du allerede har lavet et tæppe, så tror jeg da godt du kan nå i mål med det her også :)

      Slet
    2. Hej Stine
      Jeg er også nybegynder, og faldt også for det fantastisk smukke og seje tæppe Pernille har lavet. Jeg har lavet et par romber, de er lidt større, så det skal lige justeres ;) det tog en aften at lave to en halv samtidig med jeg så tv, og de er ikke spor komplicerede. Du kan roligt gå i gang.

      Til Pernille tak for du dele opskriften :)

      Slet
  8. Hej Pernille!
    Lige som alle andre er jeg også vild med dit tæppe! Og jeg har kastet mig ud i projektet :-) Dog i andre farver og med en nål str 7, men indtil videre så fungerer din opskrift perfekt - så tusind tak for det!
    Jeg har linket til indlæget her på min blog ( http://iamandasverden.blogspot.dk/2013/09/hklet-tppe-sma-fremskridt.html )
    Mvh Amanda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Amanda. Wauw det er flot i de farver! Godt at opskriften fungerer, det er jo altid spændende om andre kan finde ud af ens opskrifter ;)

      Slet
  9. Det er da det flotteste tæppe jeg nogen sinde har set! Wauw :) har tilføjet dig til min blogroll, jeg har bare fulgt dig på instagram, men har nu endelig fundet ud af at du har en blog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :D Tja, jeg opdaterer heller ikke så ofte mere, så det er ikke så mærkeligt du har overset mig ;) Men velkommen til!

      Slet
  10. Pernille, jeg har simpelthen forelsket mig i dit tæppe. Efter skoletiden har jeg ikke arbejdet så meget med håndarbejde, men sidste vinter fik jeg strikket og filtret uld hjemmesko. Nu vil jeg finde et nyt projekt til vinteren 2013 - og det må simpelthen være dit tæppe. Dog har jeg vist kun prøvet at hækle sammen med min farmor en enkelt gang for mange mange år siden.
    Har du et forslag til hvilken type hæklenål jeg skal vælge ?
    Hvilken tråd har du brugt til at sy tæppet sammen med ?
    Tak :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa, jeg elsker når jeg kan inspirere folk til at begynde med at hækle! :D Jeg vil anbefale Clovers hæklenåle (køb dem f.eks. her: http://yarnfreak.dk/tilbehoer/clover-soft-touch-haeklenaale). De er bare super gode, og når du skal hækle et helt tæppe, er det klart værd at investere 39,- i en god hæklenål :) Jeg har brugt Kauniuldgarn, men det vil jeg ikke anbefale, fordi det knækker rigtigt let.. Så jeg lapper tit mit tæppe ;) Nu bruger jeg Arwetta strømpegarn, hvor der er noget nylon i, så det holder bare (http://yarnfreak.dk/garn/arwetta-lys-graa-melange-954) Held og lykke med projektet! :D

      Slet
    2. Hej Pernille,

      Nu læste jeg lige dit indlæg her, og jeg vil lige være sikker på at jeg får købt det rigtige garn til tæppet, som jeg har planer om at skulle i gang med nu her :D Er det Peruvian Wool du har brugt, og efterfølgende fortrudt, fordi det knækker, eller er det noget helt andet..?

      Synes tæppet er mega fedt, og jeg glæder mig meget til at komme i gang med det :D

      Mvh Winnie

      Slet
    3. Hej Winnie

      Jeg har hæklet selve tæppet i Peruvian wool, som er et helt fantastisk garn, faktisk nok mit yndlingsgarn ;) Det er det jeg har syet tæppet sammen med, som jeg "fortryder". Jeg har brugt Kauni til at sy det sammen med, men anbefaler arwetta :)

      Tusind tak! Send endelig billeder når du er i gang :)

      Klem Pernille

      Slet
    4. Hej Pernille
      Kan se du siger, at Kauni garn knækker let, så du lapper dit tæppe?
      Jeg er i gang med at lave HELE tæppet i Kauni, efter Yarnfreaks anbefaling, fordi hun sagde, at peruvian var ret tungt, og ikke så elastisk?
      Så jeg har nål nr 4 og kaunigarn.
      Ved hun mon, hvad hun snakker om?

      Slet
    5. Hej Ilse. Først JA Camilla/Yarnfreak ved bestemt hvad hun snakker om :-) Det er kun sammensyningen der bliver svag med kauni, fordi lapperne i Peruvian er stærkere. Hvis du hækler og syer sammen i et garn der ellers knækker let, synes jeg ikke der er problemer. Håber det er svar nok, og du ikke blev alt for nervøs ;-) Rigtig god weekend!

      Slet
  11. Hej Pernille

    Jeg er også mega vild med dit tæppe ligesom alle andre :-)
    Vil du ikke måle dine romber, for kunne godt tænke mig at se hvis man bruge noget andet garn om hvor meget og sådan man skal bruge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for du er ;) Mine romber måler 12x21,5 cm. Send endelig billeder, hvis du får hæklet det i noget andet garn!

      Slet
  12. Hej Pernille!

    HOLD DA OP hvor er det da bare totalt fedt dit tæppe ..Jeg er HELT målløs!!! MÅ & SKAL BARE IGANG MED AT LAVE SÅDAN ET!! Tusind tak for god inspiration ;) ;) ;) GLAD GLAD GLAD..Bor i Marokko og trænger bare sådan til at lave noget nyt kreativt der gi'r mening!!!
    Knus Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane! Sikke en dejlig reaktion! :D Jeg er bare glad (og stolt) over at inspirere andre til at lave fede hæklede tæpper ;) Held og lykke med tæppet. Klem Pernille

      Slet
  13. Hej Pernille!

    Mega fedt tæppe - det er jeg jo også nødt til at lave! :)
    Jeg har dog tænkt mig, at lave tæppet lidt mindre, med mindre romber, og bruge noget garn der hækles med en 3'er hæklenål. Kan man det? Eller vil der gå helt ged i opskriften?
    Jeg forestiller mig, at det lidt er som at "krympe" det hele 50 % - tror du det vil fungere?

    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Marianne! :) Ja, det skulle der ikke være noget problem i! Du kan jo altid lige prøve at hækle et par romber og se.

      Slet
  14. Hej Pernille, jeg er i fuld gang med at hækler romber. Færdig med de hvide, halvvejs med de sorte. Snart skal jeg igang med de grå og de halve. Har er spg til de halve til bund/top. Skal jeg hækle alle 42 rækker, og så skal jeg bare huske at tage ud/ind i de rækker som er markeret med fed ??
    Når jeg er helt færdig, må jeg hellere lave en blog og ligge billeder op af forløbet - og linke til dig.
    Heidi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan!

      Du skal bare følge opskriften på de halve romber til bund og top :) Jeg har bare lavet ud - og indtagningsrækkerne med fed, for at understrege at det kun er hver anden :)

      Send endelig billeder og link til mig når du er færdig!

      Klem Pernille

      Slet
  15. Hej Pernille

    Er næsten færdig med at lave tæppet i mini, så det passer i baby-tæppe størrelse :)
    Synes bare det er svært at sy det sammen, uden man kan se syningerne...
    Har du nogen forslag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fint, sender du ikke et link eller billede når du er færdig? :)
      Jeg lægger romberne ved siden af hinanden, altså ikke ret mod ret, og så stikker jeg skiftevis ned i "bumpene" på den ene og på den anden.

      Slet
  16. Super fedt tæppe. Er selv gået igang.. Hvilken farve syr du sammen med... Tak fordi du deler med os...

    SvarSlet
  17. Ups. Ser nu du skriver gråt... :-) Endnu engang mange tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Send gerne billeder, hvis du får lavet noget ud fra min opskrift. Jeg anbefaler at man syer det sammen med Arwetta strømpegarn, der er nemlig 20% nylon i, så det er meget slidstærkt

      Slet
  18. Hejsa Pernille!
    Så er jeg også gået igang, men lige et enkelt spørgsmål..
    Vil du give mig dit mål på en hel rombe/siderne..Bare så jeg er nogenlunde sikker på at jeg har den rette hæklefasthed ;)
    På forhånd tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine romber måler fra spids til spids 21x12 cm og hver side er også 12 cm :) Selv tak

      Slet
  19. Hej Pernille, jeg har henvist til opskriften på dit rombetæppe på min blog. Indtil videre kun at jeg er igang med din opskrift, når jeg er færdig med tæppet, linker jeg igen. http://www.missberniedk.blogspot.dk/2013/11/er-jeg-kreativ.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder bare godt! :D Send endelig link når du er færdig, er så nysgerrig efter at se andres tæpper ;)

      Slet
  20. Hej Pernille. Jeg har selv givet mig i kast med tæppet - dog i en større sengetæppe udgave :) Jeg har selvfølgelig også henvist til dig og din opskrift her. Iøvrigt - tak for en fed blog. Den er skøn at følge med i :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Din tålmodighed må være enorm! Sikke et projekt, men tæppet bliver helt sikkert det værd :) Send gerne et link når du er færdig, eller billeder af processen.

      Tak, det varmer :) Klem Pernille

      Slet
  21. Hejsa, har også lige givet mig i kast med tæppet, super diy, og der er linket til dig, bloggen og opskriften :) det jo det mindste man kan gøre.
    Fandt den sent lørdag aften, og har den første "række" klar... Så mangler jeg jo kun resten af tæppet der gerne måtte ligge klar under et juletræ den 24 ;)
    En lækker blog du har, linker lige tilbage til dig når tæppet er færdigt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op! Er spændt på om du nåede det? :-D Tak for link. Linklove er nemlig bare det bedste ;-)

      Slet
  22. Hej Pernille! Jeg er færdig med romberne og skal til at sy hele herligheden sammen. Men jeg synes at jeg mangle målene på selve tæppet? Eller måske nærmere hvor mange rombers længde og bredde?
    Jeg tror det bliver superfint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er du jo snart færdig! Tæppet måler 120x180 cm :-)

      Slet
  23. Hej Pernille :)
    Er også faldet over din blog og synes, at tæppet er helt fantastisk! Jeg er nybegynder, så dette er mit første rigtige hækleprojekt - kan du anbefale andre garntyper end den du har brugt? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla. Tusind tak! Puh, synes det er svært at anbefale noget garn der er bedre end det her, da det er mit yndlingsgarn, men hvis jeg skulle vælge et billigere garn, så tror jeg tæppet også ville blive super lækkert i Tusindfryds Hverdagsuld http://www.tusindfrydcph.dk/category/tusindfryds-hverdags-uld-100-ren-uld

      Slet
  24. Hej Pernille, tilslutter mig koret, wow et flot tæppe! Jeg vil selv i gang med at lave et, har lige bestil hæklenåle str 6,5 og 7, kan ikke helt beslutte mig endnu. Du skrev et sted at tæppet var blevet meget tungt af at være hæklet på nål 6? .. Hvordan hæfterne du enderne på hver rombe? Klipper du bare garnet af når den er færdig eller syer du det ind i romben?
    Mvh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Jeg synes du skal prøve dig lidt frem, da det jo også kommer an på din hæklefasthed. Mine romber måler 12x21 fra spids til spids. Det bliver ikke tungere af at være hæklet på en 6'er, men bare mere kompakt end, hvis det var hæklet på en større nål. Man skal altid hæfte ender, ellers vil det jo bare trævle op ;-) Jeg hæfter dem når jeg har syet romberne sammen, for så synes jeg man kan fifle lidt, hvis de ikke er helt perfekt syet sammen, eller den ene er en my større end den anden. Håber det var svar nok!

      Slet
  25. Hej Pernille :) jeg er også gået igang med dit flotte tæppe :) men synes mine romber bliver lidt længere i den ende hvor jeg slutter ?? Håber du forstår !
    Hilsen Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Super fedt! Jeg forstår ikke helt, hvad du mener :-) Send gerne et billede til mig på pescno@gmail.com.

      Slet
  26. Sorry - har fundet målene… :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ….Ja, den besked giver jo ikke så meget mening når jeg kan se at den forrige besked jeg afsendte ikke er afsendt?!..
      Nå, menspurgte bare til str. på dit tæppe, da jeg gerne vil lave et lign, blot til baby-tæppe… Men fandt svaret længere oppe… :) Feeeeeeedt, tæppe! :)) Mvh Camilla

      Slet
    2. Hej Camilla. Så længe du selv har styr på det ;-) :-D God weekend! Mvh Pernille

      Slet
  27. Det er intet mindre end fantastisk, hold op hvor er det lækkert.
    Hvad har det kostet i garn, at lave tæppet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg har brugt Peruvian Highland wool, som har vejl. udsalgspris på 28 kr., men du kan måske finde det billigere nogle steder

      Slet
  28. Hejsa,

    Jeg er så småt ved at være halvvejs med det her vildt fantastiske tæppe. Men jeg kan se (på mit eget og billeder fra andre blogs) at det bliver lidt rynket - eller trækker sig hvis du forstår. Har du haft dit igennem en presse for at få det helt plant/glat? eller har du et tip til noget andet smart? Jeg har nemlig adgang til en dug-presse, men jeg ved ikke om det er smart?
    Og tusind tak for opskriften - det er jo et dejligt "lille" vinterprojekt :P

    Mvh. Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Randi. Uh, så er du jo ved at være langt ;-) Det ruller og trækker sig sammen og ser ikke vildt pænt ud, før det er blevet vasket og presset. Jeg bruger bare vaskemaskinen på uldprogram og med uldvaskemiddel så det bliver blødt, tørrer det fladt og så en tur med damp fra strygejernet. Så er det helt pænt og fladt og super blødt!
      Haha ja dejligt "lille" vinterprojekt :-D

      Slet
    2. Lige et tillægsspørgsmål - da jeg kommer i tvivl. :) Gør du det før eller efter du har hæklet kanten på? - Randi

      Slet
    3. Hej igen. Jeg hækler kanten på inden jeg vasker det :-)

      Slet
  29. Jeg er nybegynder i hækling, men har forelsket mig i dette lækre tæppe, og må bare give mig i kast med det!
    Dog kan jeg godt lide at det er hæklet lidt "løst" og tænker derfor om man godt kan hækle stangmasker i stedet for luftmasker som opskriften siger? jeg tænker at ternene bliver større og man måske dermed kan mindske antallet af garnnøgler også, for at tæppet ikke bliver alt for stort, eller hvad? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså stangmasker i stedet for fastmasker? Det har jeg ikke prøvet, men du kan prøve det af, og se hvad du synes! Jeg tror jeg ville vælge at gå en halv eller hel nål størrelse ned. Jeg ved ikke om formen bliver den samme, hvis du bruger (halv-) stangmasker. Mine måler 21x12 cm fra spids til spids. :-)

      Slet
  30. Hej Pernille
    tak for din super fede blog.
    Jeg er som rimelig habil hækler gået igang med dit tæppe og på 14 dage er jeg næsten halv vejs.
    jeg hækler i akryl garn fra grønhøj da det er mere SU. venligt.
    Min kant skal være tyrkis.
    Når jeg blir træt i hænderne laver jeg smykker af krympeplast: http://frkdshop.blogspot.dk/
    kram fra Astrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh wauw du er hurtig! Hold da op. Så forventer jeg du har et færdigt tæppe om to uger ;-) Jeg synes det gik ret hurtigt med at få hæklet, men sammensyningen er en dræber.

      Slet
  31. Hej Pernille!

    Nu har jeg researched på garn til tæppet i en uges tid og besøgt diverse garnbutikker her i Aarhus. Jeg ville nemlig gerne finde noget billigere garn, hvilket også er lykkedes med sort akrylgarn i Tiger til 10 kr. Jeg har dog problemer med at finde et råhvidt og en mørkegråt garn som passer til nål. 6 - har du nogle forslag til en billigere løsningen end det lækre uld du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lidt kig på dette garn, men ved ike hvordan det kommer til at se ud med nål 5, når nu jeg har brugt nål 6 til nogle af de sorte? Undskyld mine spørgsmål, jeg er helt grøn indenfor hækling!

      http://www.krestoffer.dk/alaska-garn-drops-p-1149.html

      Slet
    2. Har du set mit indlæg her http://pescno.blogspot.dk/2014/01/rombetppe-i-hverdagsuld.html ? I Hverdagsuld kommer det kun til at koste 648 kr., så det er jo en noget mere spiselig pris :-) Jeg ved ikke noget om det garn du linker til, men garnbutikken på Banegårdsgade forhandler vidst drops.

      Slet
    3. Kvickly og Brugsen har tit billigt garn i god kvalitet. Både uld, bomuld og kunst :-)

      Slet
  32. Hej Pernille,
    1 år fra start til slut (= mange overspringshandlinger), men nu er mit rombetæppe endeligt færdigt :-) Tusind tak for inspirationen. Det er jo nærmest en tæppe-revolution, du har sat igang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er så flot!! :-D Selv tak. Tja, der er hvert fald en del der hækler/har hæklet det ;-) Jeg er bare glad når jeg kan inspirere!

      Slet
  33. Hej Pernille. Er gået i gang med projektet, og det er mit første hækle projekt :-) Har dog hjælp fra en garvet der indimellem hjælper med at lave lidt romber. Vil lige høre hvilket garn du syer sammen med?
    Og er der nogen som har opskrift til at i mindre str, som til en barneseng?
    Mvh Diana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Diana. Spændende! Held og lykke med det :-) Jeg har oprindeligt syet det sammen med Kauni, men det knækker utroligt nemt, så jeg lapper huller med strømpegarnet Arwetta, og dét holder bare. Vil du lave romberne mindre? For så skal du bare stoppe når du har den ønskede bredde, og så begynde at tage ind der. God weekend - Pernille

      Slet
  34. Hej igen Pernille :-)

    Er nu faldet over det her garn, tror du det vil kunne bruges?

    Mvh Ninna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, her er linket :) http://impaz.dk/shop/alaska-1404p.html

      Slet
    2. Hej Nina. Jeg kender ikke det garn, så kan ikke sige, hvordan det bliver.

      Slet
  35. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  36. Hej Pernille

    Superfedt tæppe! Jeg har givet mig i kast med det, men mine romber bliver for smalle og for lange...:( for at lave en stjerne skal jeg bruge 8, følger instruktionerne, men synes ikke det kommer til at passe... Har du en ide til hvad jeg gør forkert?
    Håber du kan hjælpe
    hilsen Sanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanne. Tusind tak! Bruger du mon noget andet garn end det i opskriften? Det kan nemlig godt have indflydelse på, hvor spidse romberne bliver. Mine romber måler 12x21 cm. Med venlig hilsen Pernille

      Slet
    2. Jo bruger noget andet garn, men det vigtigste er vel at de er lige store, ikke? Og at der skal 6 til en stjerne. Har et spm til de halve trekanter til top og bund. Det jeg får ud af det, ligner ikke det på billedet. mine ligner romber bare mindre, men på billedet ligner det de store, bare skåret hele vejen ned igennem. Håber du forstår hvad jeg mener. er det mig har fulgt instruktionen forkert? har fulgt den so til de store, blot kun til 11 masker og så indtag den anden vej.

      Vil så gerne i gang, men mangler lige at få styr på det basale:)

      Slet
    3. Jo, men jeg har oplevet at ville lave dem i noget bomuldsgarn, hvor de så blev for spidse, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor det går i noget garn, og ikke noget andet! Hvilket garn bruger du?
      Jeg tror du er kommet til at tage ud i begge sider, som ved de store romber. Du skal kun tage ud i den ene side :-)
      God planlægning er halvdelen af arbejdet ;-)

      Slet
  37. SÅ fedt tæppe.. jeg lod mig inspirere af romberne.. http://lecreativite.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god idé! Det ser skide godt ud :-)

      Slet
  38. Hej Pernille
    Hvilket garn vil du anbefale hvis man ikke lige vil bruge det aller dyreste garn. Jeg er ikke glad for akryl, men ved ikke om bomuld bliver for tungt?

    Venlig hilsen Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina. Jeg har lavet prøvelapper i Tusindfryds Hverdagsuld, (se mere i indlægget her: http://pescno.blogspot.dk/2014/01/rombetppe-i-hverdagsuld.html ). I det garn kommer tæppet kun til at koste 650 kr. Jo, jeg tror det bliver tungt og lidt "slasket" i bomuld, men det kan helt sikkert godt lade sig gøre. God weekend. Med venlig hilsen Pernille

      Slet
  39. Det bliver da et halv dyrt tæppe, når der skal bruges 39 nøgler á 28 kr....1092 kr.....
    Hvis man bruger det uld du skriver...?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...? Jeg ved ikke lige, hvad jeg skal svare til den besked :-)

      Slet
  40. De madras sting du skriver du syr sammen med er der et sted man kan gå ind og se hvordan de bliver lavet? Eller hvis du evt kan forklare hvordan de bliver lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan se det i strik her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=211&sort=2&thumbnails=on Jeg stikker i gennem "bumpene" der er, og ikke i hullerne.

      Slet
  41. Hej Pernille.
    Jeg er i fuld gang med dit tæppe, og glæder mig til det bliver færdigt.
    Jeg skal bare lige være helt sikker, når man hækler halv rhombe til top og bund, skal man så i række 3 hækle i L'Miss eller første fm?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er da en fejl, bare i første maske! :-) Retter det nu.

      Slet
  42. Hej Pernille.
    Har prøvet at lave tæppet i dobbelt arvetta fra filcolana. det bliver fantastisk lækkert, og der er så mange farver at vælge imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder enormt lækkert. Send endelig billeder af det. Arwetta kommer nemlig i de lækreste farver!

      Slet
  43. hej pernille.
    jeg kan simpelthen ikke finde ud af at hækle det sammen, så man ikke kan se tråden. du skriver, at du har brugt noget tyndere gråt garn. kan man ikke se det imellem den sorte og hvide? og hvilket garn har du brugt til sammensyningen?
    jeg har tjekket videoen ud med madras sting, men forstår det ikke helt, når du skriver ned i bumperne.. kan du hjælpe? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan skimte det grå garn, hvis man virkelig kigger efter. Jeg er begyndt at bruge Arwetta, det holder super. Når du kigger på kanten er der skiftevis et "bump" og et hul. I stedet for at stikke i hullet, stikker du i gennem bumpene

      Slet
  44. Jeg er meget forelsket i dit tæppe og har vist snart samlet mod til at prøve, jeg vil dog lave sofapuder.
    Men jeg synes jeg mangler farve angivelse i opskriften, altså hvilken farve garn hvornår ?
    Er det mon mig der læser opskriften forkert?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også et rigtigt fint mønster til sofapuder. Så plejer jeg dog at lave romberne lidt mindre, så de kun måler 10-15 masker på tværs. Jeg synes, jeg har beskrevet det meget godt i indlægget, men kan da lige kopiere det ind her:
      Antal romber:
      Hele sorte: 49
      Hele hvide: 50
      Hele grå: 40
      Halve grå, til siderne: 8
      Halve grå, til bund/top: 10
      Kvarte grå: 2

      Slet
  45. Hej Pernille. Jeg faldt også for dit 3d tææpe og er i gang med det i tweed bomuld med nål 3. Hvis jeg vil have det mindre kan jeg så bare halvere antallet af romber ? Jeg har valgt en lilla istedet for den grå. Håber det bliver godt. Kan jeg syr det sammen henad vejen med de tre farver sat sammen eller bliver det så svært at samle ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone. Det vil jeg gerne se et billede af når du er færdig :-) Det kommer an på, hvilken størrelse du vil have det, men du kan evt. tegne en lille skitse over det. Jeg synes, det er en rigtig god idé at sy sammen hen ad vejen. Jeg syer 3 romber sammen først, og så syer jeg dem til baner

      Slet
  46. Hej Pernille
    Jeg faldt også over din fantastiske opskrift og er netop blevet færdig med mit tæppe.
    Tak for din opskrift.
    Jeg har brugt garn fra DROPS NEPAL, uld og alpaca, og nål 6. Det er i brune nuancer, og jeg er bare så glad for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak! Jeg vil da meget gerne se billeder, hvis du har lyst til at dele? :-)

      Slet
  47. Hej Pernille,
    Det er virkelig et fantastisk tæppe - og jeg er da også selv kommet igang :-)
    Jeg har bare lige et spørgsmål til sammensyningen - hvor mange nøgler Arwetta skal der cirka bruges?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Jeg er også meget glad for mit. Bare et enkelt nøgle skulle være nok

      Slet
  48. Jeg er i gang med at hækle sofapude i dette mønster nu,og bruger almindelig strømpegarn og hæklenål nr. 3,5 . Det bliver flot og lækket

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtigt lækkert. Send endelig billeder, hvis du har lyst til at dele :-)

      Slet
    2. Jeg er ikke så erfaren en hækler, så spørger måske dumt nu. Når man kan lave en sofapude på nål 3,5 ville jeg så kunne lave hele tæppet på nål 3,5 med bomuldsgarn passende til nål størrelsen efter denne opskrift? :)

      Slet
  49. Der skulle stå lækkert ;-)

    SvarSlet
  50. Hej Pernille. Så er jeg i gang med sammensygningen :) syer du hver enkelte side sammen ? Eller er der en smartere måde at gøre det på ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syer først 3 romber, én af hver farve sammen. Derefter syer jeg dem til baner som til sidst syes sammen :-)

      Slet
  51. er ikke helt med på hvad du mener med baner ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Når du har syet 3 sammen har du en sekskant. Så syer jeg sekskant 1 sammen med sekskant 2 og sekskant 2 sammen med sekskant 3, altså ikke så de ligger rundt om hinanden, men på række? :-) Det er lidt svært at forklare.. Håber du forstår

      Slet
  52. Okay :) tror jeg forstår, giver det et forsøg :) tak for svar

    SvarSlet
  53. Hej Pernille,
    Jeg er som alle andre her på siden også meget begejstret for det fine rombetæppe!
    Jeg er gået igang og syer sammen lidt ad gangen. Og til det har jeg et spørgsmål. :)
    Jeg har set en masse videoer med, hvordan man syer madrassting, og fundet noget gråt garn til at sy med. Men uanset hvad jeg gør, synes jeg, at man kan se det grå garn titte igennem mange steder. Må man bare finde sig i det, eller er det mig, der gør det forkert? Og så har jeg tænkt på, om jeg ikke kan bruge sytråd, da man jo vil kunne se det mindre. Er det fordi det ikke er stærkt nok med sytråd, at du bruger garn?
    På forhånd mange tak for hjælpen. :)
    Kh. Ida.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida. Tusind tak. Jeg kan se den grå tråd, hvis jeg hiver stykkerne fra hinanden, men det er ikke noget man ser når det er i brug. Du skal sy sammen i knuderne/bumpene og ikke i hullerne :-) Jeg synes det giver den pæneste finish med garn, og tror ikke at sytråd ville kunne holde i længden. Det er heller ikke elastisk på samme måde som garn.

      Slet
  54. Hej. Fedt tæppe. Jeg gider ikke og sy sammen :) derfor vil jeg prøve at hakke dit tæppe istedet. Men jeg har lidt besvær med at finde ud af hvordan jeg starter. Har du en ide?
    Mvh. Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi. Tak! Jeg er heller ikke så vild med monteringen. Jeg ved ikke lige helt, hvad du spørger om hjælp til? :-) Jeg ville starte med at tegne mønstret op.

      Slet
  55. Hej Pernille

    Så har jeg fået hæklet alle romberne og er gået i gang med monteringen. Jeg er dog kommet i tvivl om hvor mange sekskanter sort og hvide romber der er på den smalle side? Jeg kan nemlig ikke helt få det til at gå op...

    Tak for en fed opskrift, jeg har arbejdet på den on and off siden januar nu ;-)

    SvarSlet
  56. Hej Pernille
    Hold da op et lækkert tæppe ! Jeg har problemer med at lave starten, altså spidsen.. Jeg har ikke lært at læse opskrifter, så prøver mig lidt frem, kender du til nogen video hvor man kan se hvordan det laves ?
    Mvh Stine :-)

    SvarSlet
  57. Så er jeg også igang med det skønne tæppe.
    Har lige et spørgsmål vedr monteringen: når du har syet romberne til sekskanter, hvor mange sekskanter har du så i længde og bredde, for at få tæppet 120x180?
    Tak for en fantastisk blog 😊

    SvarSlet
  58. Hvordan er det nu lige man lukker af?😁

    SvarSlet
  59. Sikke et fint tæppe. Jeg har planer om at hækle denne som et babytæppe til min storebrors baby. Dog vil jeg mene at tæppet skal være væsentlig mindre end dit, ved du noget som helst om, hvordan man 'ganger ned'? :-)

    SvarSlet
  60. Smukt smukt tæppe :) dog syntes jeg at romperne bliver lidt skæve når jeg laver dem ?

    SvarSlet
  61. Hvor mange sekskanter er der på henholdsvis den lange og korte side?

    SvarSlet
  62. Hej :) Jeg skal til at begynde på dit tæppe efter at have lavet en tester til mine pigers dukker. Hvordan føles Peruvian Highland Uld? Jeg vil gerne hækler i en uld, der føles blød, så hvis Peruvian Uld ikke er så blød, vil jeg hellere hækle i Alpaca Silke/Uld, hvis det da ikkebliver for tyndt ...?
    Jeg glæder mig SÅ meget til at komme igang.

    SvarSlet
  63. Elsker dit tæppe og har så længe kigget på det og idag prøved jeg at lave en test men kan ikke få starten pæn den bliver alt for løs hvad gør jeg mon forkert.

    SvarSlet
  64. Det er bare så fint.. Jeg er igang med et babytæppe på nål 3. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal sy det sammen.. er det sikkert nok, at sy det sammen med de ender man får til overs ved hver rombe? Eller er det bedre at hæfte dem for sig selv og så sy sammen med nogle længere stykker garn? Tak fordi du deler din opskrift:-)

    SvarSlet
  65. Hej 😊 er også faldet for dit super flotte tæppe. Og er så småt begyndt at lave lidt romber. Støder dog ind i et problem når jeg vil sætte den 3. Rombe på, den passer ikke i "hullet" hvis du forstår. Hvad kan jeg har gjort galt. Hækler også med nål 3

    Mvh Sabrina hesselholt

    SvarSlet
  66. Den 3. rombe skal "ligge ned", giver det nogen mening?
    God fornøjelse. Selv har jeg nu hæklet en 3.-del, og synes stadig det er hyggeligt.

    SvarSlet
  67. Super fint tæppe!
    Hvordan ser det ud på bagsiden? Kan man se sammensygningerne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej tæppet er lige pænt på begge sider.
      (Er nu halv færdig 😊)

      Slet
  68. Hejsa
    Jeg er efterhånden igennem alle de hele romber.
    Skal snores bare klippes af i begge ender?
    Jeg afslutter med en luftmaske.

    SvarSlet
  69. Tusind tak fod din fine opskrift. Jeg har ladet mig inspirere og lavet dette babytæppe til en snarlig nevø, jeg skal være moster til. https://goo.gl/photos/A7p3yfasxknCnGQH7
    Jeg har kun lavet romberne 15 masker bredde, så de blev lidt mindre. Fedt, fedt tæppe - min lillesøster bliver vild med det, og lillen - en januarbaby bliver holdt så fin varm. Mit tæppe måler 80 x 120 cm.

    SvarSlet
  70. Heji :-) jeg er i gang med tæppet og det kører godt, opskriften er nem :-) 28 romber indtil videre, så jeg satser på at blive færdig i år :-D mvh jytte

    SvarSlet
  71. Heji :-) jeg er i gang med tæppet og det kører godt, opskriften er nem :-) 28 romber indtil videre, så jeg satser på at blive færdig i år :-D mvh jytte

    SvarSlet
  72. Hej
    Er din opskrift oversat til engelsk? Kom til at lægge mit tæppe op i en amerikansk gruppe og der blev spurgt efter opskrift...?
    Anne

    SvarSlet
  73. Hej igen. Nu er alle lapper klar til at blive syet sammen. Men det bliver grimt det jeg laver. De videoer jeg kan finde med madrassting gør det ikke bedre :-( har du en video hvor man kan se hvad du mener med bump? For de lægger jo lapperne sammen og syr og så kommer der sådan en underlig kant? Eller er jeg bare blank, så dit tæppe har en for og en bag-side? Mvh jytte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jytte.
      Hvordan syer du den så sammen? :) Jeg sidder i samme problem. Og hvilket garn bruger du til at sy den sammen med? :)

      Slet
  74. Hej Pernille. Ligesom alle andre synes jeg dit tæppe er super flot. Jeg er lige gået i gang og har lige et spørgsmål i forhold til kanten. Hvor meget er en rest har du en længde? Da jeg har fundet min kant og skal være sikke på at købe nok :D
    Rigtig god weekenden
    Camilla

    SvarSlet
  75. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  76. Vil råde folk til, at man hækler lidt, syr lidt sammen og hækler lidt mere.
    Jeg er har hæklet alle og da jeg skulle sy dem sammen, var de hæklet for løst... så det er en ommer :(

    SvarSlet
  77. Hej Pernille. Jeg er også hoppet med på rombetæppet og er kun lige gået igang. Mine første 2 stk. romber passer med dine mål, men mine sidste 2 er en del større. Opskriften er fulgt, men tænker om det kan skyldes forskel i, hvor tæt de er hæklet?
    Jeg har bestilt præcis samme garn, som i opskriften. Mvh Mette

    SvarSlet
  78. Kan det virkelig passe at i de halve romber er r.2 og 3 det samme man skal?
    Jeg hækler på nål 3 og mine romber måler 14x8 cm

    SvarSlet
  79. Hej Pernille! :)
    Det er et super lækkert tæppe! Og selvfølgelig er jeg også gået i gang med det :)
    Men jeg har nogle problemer med at sy det sammen. Hvilket garn brugte du til at sy det sammen med? Er bomuldsgarn for tyndt? Og hvad mener du med at sy dem i blupperne? Hvis jeg syer det tættere på kanten, bliver syningen helt bølget. Og hvis man syer den sammen i hullerne bliver bagsiden bare ikke helt så pæn :)
    Jeg håber, at du kan hjælpe mig.

    SvarSlet
  80. Jeg bliver også nødt til at gå igang men er i stor tvivl om det er 27 eller 39 nøgler garn der behøves.

    SvarSlet
  81. Hej
    Jeg er også blevet forelsket i tæppet og er i fuld gang med at sy, alle delene sammen. Men jeg kan ikke få det til at passe med længden. Du skriver at det skulle blive 180 cm langt, men med det antal “firkanter” man får ud af de 50,40 og 49 romber kan jeg simpelhent ikke få det til at blive 180 langt hvormange firkanter har du i dit tæppe?

    SvarSlet
  82. Hej, sikke et flot tæppe!! Jeg bliver snart moster:) og vil gerne lave et lidt groft tæppe i dette mønster, som kan bruges på ture og som tør bruges på græsset, men selvfølgelig stadig rart og blødt. Bedstemoren til barnet laver et meget fint uldtæppe, så mit er nr. 2 :)
    Har I et godt råd til farvekombinationer og trådtykkelse?(især det første er jeg aldeles håbløs til!).
    Tænker selv bomuld og nuancer af én farve, frem for forskellige farver.
    Gode råd modtages med kyshånd! Kh Malene

    SvarSlet
  83. Fedt tæppe min datter har lige bedt mig om at lave et til hende 🙈
    Meeen når du skriver 2fm i m, på 3 række er det så 2 i 1 eller 1 i 1 og 1 i 2

    SvarSlet
  84. Hej Pernille mit navn er Heidi flot tæppe og jeg er også igang med et og vil prøve og lægge nogle sammen man kan ikke finde ud af hvad side jeg skal lægge det sammen på kan du måske hjælpe mig

    SvarSlet

Yay! Jeg er vild med kommentarer. Tusind tak fordi du tager dig tid til at lægge en hilsen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...